Thursday, October 9, 2008

Då var det torsdag igen.

Jag har väl fortfarande inget vettigt att skriva men får väl visa att jag lever :-) Bobo har somnat och jag gör nog snart det samma. Är jättetrött, skulle vara skönt att krypa ner i soffan och se ngt på teve men det finns ingenting att se...Städa skulle man ju behöva göra också men det kan vänta till imorrn.
Har stekt våfflor idag. Fick ju ett av mamma i somras men har inte prövar det förrän nu. Gillar våfflor och pannkakor men avskyr ärligt talat att steka dem...Ska det ätas tunnpannkaka får mange ställa sig vid spisen helt enkelt. Jaja våffeljärnet funkade bra iaf även om jag höll på att svälta ihjäl i väntan på maten. Och så ett par glas mjölk till. :-) Det är ju så gott med mjölk men det blir så sällan jag dricker det. Varför vet jag inte riktigt men det är väl enklare att gå till vattenkranen kanske.
Snart så är det älgjakt också, hoppas det blir mer kött i år då. Håller tummarna för er gubbar! Haha!
Och sen är det ju Halloween. Ja jag vet "det är ingen svensk högtid", "Det är bara ännu en grej som de lurar på oss stackars konsumenter". Men hur mkt firar vi i Sverige då? Hmm påsk, midsommar, jul och nyår. Vi borde fira mer och oftare. I andra länder verkar de ha så mkt mer högtidsdagar. Ta Amerika t.ex : Labor day, Columbus day, thanksgivin, veterans day, Martin luther kings day, presidents day, memorial day, independence day ja ni vet...Vi har ju egentligen bara kyrkliga dagar inga minnesdagar från något som rör själva samhället. Ja det skulle väl vara 1a maj då... Jag vill fira mer helt enkelt!! Får väl slänga in en cinco de mayofest här och en sankt patricksday där. På joars födelsedag är det World Hello Day. Där ser man.
Och man måste inte köpa en massa saker bara för att det är Halloween, man kan skapa mycket själv istället. Tänkte slänga ihop någon liten kostym till bobo så han kan spöka lite. Men man får nog ringa upp folk innan man dyker upp och hålla sig undan äldre människor som inte vet vad det är för dag och varför man spökar ut barn sådär hrrrm. Aha nu kom jag på en liten svensk högtid förresten. Knut! Men man ser inte så många knutgubbar längre...Kom ihåg när vi gick knutgubbe i A-by. Somliga av er som läser kanske minns något av det. jag tror jag var utklädd till Indian..eller hippie jag minns inte haha.
Jag svamlar eller hur? Jag sitter här och bara skriver det som faller mig bara för att slippa göra andra saker helt enkelt. Men nu får jag väl lov att slita mig från skärmens kalla sken.
Natti natti och tack för att ni läser mitt dravel *skratt*

No comments: