Saturday, October 11, 2008

Fin dag!

Idag har det varit en väldigt bra dag. Ganska lång men mycket att pyssla med. Mange har varit "vakt" på ett xbox-lan från morgon till tidig kväll.
Hann städa toaletten, hallen och baka en kryddkaka på morgonen. Kakan blev tyvärr lite hård...Konstigt nog hinner jag göra mer hemma när Mange är borta än när han är hemma fast vi är två. Haha (borde inte skratta) mange stukade sin fot idag. Vad elak jag är...Han hade landat dumt på foten och är svullen och väldigt halt just nu. Hoppas det blir bättre snart.
Jag, mamma och bobo for till xär för att handla till henne och gammelmormor. När vi lämnat av varorna gick vi hem till oss och jag lagade middag medan mamma och joar var ute på promenad. Blev mosters goda tagliatellegratäng. Tack moster för receptet!!
Lite senare åkte vi till kyrkogården för att ta bort gamla blommor. Bobo plockade bägarlav på muren och härjade mest runt så jag följde med honom till lekparken istället. Det var skoj!
Åkte hem till mamma. Jag och bobo skulle hänga tvätt och han gjorde sig illa på en klädhängare. Jag hann nätt och jämt säga till honom att inte ha kroken i munnen så gjorde han sig illa och grät stackarn. Vi gick ner och dansade lite, dvs jag dansar med bobo hängandes på mig. Där höll han på att somna. Sletet att vara vaken hela dagen.
Men nu har han somnat tillsammans med mange som ser film och försöker kurera foten. Ska också se en film sen:" what happens in vegas".
Äter lite middagsrester tillsammans med en öl. Det är ju ändå lördagkväll.
Imorrn blir det full rulle på morgonen. Vi ska åka och plocka trattisar innan jägarna kommer och trampar ner dem. Och jag vill gärna komma iväg så tidigt som möjligt. Finns annat att göra under dagen och det är inte så kul att sitta i timmar och rensa svamp på kvällen när man ska upp och jobba morgonen därpå.
Får se om jag kan sova bättre inatt. Tog nästan två timmar inatt innan jag somnade. Var först trött och tjurig men när jag väl la mig kunde jag inte sluta skratta...Ingen galenskap bara övertrötthet antar jag. Det var ett mindre under att inte bobo vaknade av mitt fnitter och garv...Jaja så kan det vara.
Jobbar mkt kommande vecka. Måndag, torsdag, fredag, lördag och söndag. Det var länge sen jag jobbade nu..Hoppas jag kommer ihåg vad jag gör. Jodå det gör jag.
Idag har det alltså varit en fin dag. Jag känner mig glad och harmonisk :-) Men sånt skiftar rätt fort med mig.. Är nog rätt lynnig av mig tyvärr :-(
Natti, natti puss och kram!

No comments: