Saturday, October 18, 2008

jobba, jobba

Har inte orkat blogga på ett par dagar, jag vet. Det har rullat på med jobb den här veckan. När jag gjort min sista dag för den här veckan imorrn så har jag gjort en vanlig 40 timmarsvecka. Gött med lite extra slantar. Lönen som kommer snart blir inte så stor eftersom jag bara jobbade två dagar i september men allt är bättre än inget. :-)
Jag känner mig lite lagom sliten just nu...Trött, träningsvärk och magkatarr...Blandar ihop det där ständiga suget och smårivet i magen med hunger så jag går och äter allt jag hittar. Har ätit tre middagar idag plus lite annat...Jobbigt. Får väl googla lite och hitta lite tips. Måste väl antagligen dra ner på kaffet :-( har faktiskt druckit med mjölk i ibland och då går det bättre men det är ju inte lika gott..
Annars har jag inte gjort så mkt. Putsat köksfönstren på insidan och bytt gardiner. Fönstren ser ju inte direkt mkt bättre ut för det eftersom de är jättesmutsiga emellan (innerfönster/ytterfönster) skulle egentligen ha tagit tag i det i somras men det får bli en ordentligen rengöring till nästa säsong istället. Är inte så pigg på att dra och slita i dem nu när det är kallt.
Idag har mamma fått hem älgkött. Jag brukar ju kasta mig över det i vanliga fall men bobo blev så rädd för köttkvarnen så han vägrade gå in i köket. Jag höll honom sällskap i soffan istället och paketerade lite kött då och då. Blev rätt bra med kött det här året.
Imorrn när jag kommer hem så bjuder mamma på middag och sen kommer antagligen en kompis över på promenad och skvaller ;-) Inget elakt "prata bakom ryggen på skvaller" utan mest uppdatera varann om vad som hänt sen sist. Ventilera lite.
Men nu börjar det bli dags att krypa till sängs. Skönt att lägga sig tidigt!
Natti, natti folket!

No comments: