Wednesday, May 28, 2008

solsken igen

Nu är det gött väder igen! Har fyllt på med kompostjord i rabatterna och prövat att så rabarber, denna gång på friland. Sådde inomhus i kruka förra året och det gick åt h*e...Vi är just nu omgärdade av stoooora sandlådor...Grannen plöjer och harvar gärdena för glatta livet! Så till hösten blir det vajande gul havreåker istället. Kan tänka mig att de inte var så glada för några år sen då jag gjorde fina gångar och rum i havren. Det var fint att sitta där och inte synas för omvärlden.
Det är fullt upp på jobbsidan också. Igår och idag gick jag bredvid och imorgon ska jag gå heldag. Fredag börjar jag jobba "på riktigt" men ska vara på bvc kl 9.00 så det blir till att börja lite senare. Sen jobbar jag lördag och söndag. Tänkte försöka komma iväg till exärsmarten efter jobbet på lördag. Känns ovant att säga och tänka så :-) Jag tror jag kommer att trivas bra.
Nu drar sonen i mig så jag får väl avsluta här, ska se greys strax också.
*vinkar*

3 comments:

Fröken Höst said...

Kul att du trivs på jobbet. Själv har jag inte fått något schema än.

gersgaarden said...

Hmm börjar väl bli dags att få det nu? Har fått alla mina dagar, tror jag har till den 6/7 eller så men det kanske kunde bli mer. :-)

Anna, Fair and True said...

Ska du jobba 35 timmar, dvs heltid, varje vecka?