Wednesday, May 21, 2008

Stenfynd

Skulle gräva undan lite gräs framför en uthusdörr idag eftersom det varit svårt att öpnna den. Inte visste jag att det fanns en stenplatta gömd under all jord förrän jag hörde ett konstigt ljud när spaden slog emot. Så nu är det utgrävning på gång. Ännu en ny lek : arkeolog.
Idag har vi inte sett några älgar, minns inte om jag skrivit det men på en och samma dag såg jag 2 älgar fast vid olika tillfällen. En stor älg stod och betade när jag var ute och hade sovande joar med mig. Behöver kanske inte nämna att jag fick bråttom att vända vagnen och småkuta därifrån. På kvällen ville inte bobo sova så jag o mange tog med honom i vagnen och han somnade till slut i den men innan sömnen kommit så såg vi en älgkalv komma ner från skogen. Ännu en tvärvändning, vill ju inte riskera att göra mamma älg arg...Så nu slutar jag att säga till joar att vi ska ut och titta efter älgar. Idag körde vi på att leta motorsåg istället men gick åt motsatt håll pga av blåsten. Fan vad jag börjar bli bra på långa utläggningar om ingenting!!!
De hade polkagrisar på macken så nu ska det bakas småkakor någon dag. Men imorrn ska jag försöka ut och såga lite gamla halvdöda syrener. Och leta fram resten av plattan.
Nej nu har jag stirrat på skärmen några minuter utan att det händer ett dugg i huvudet. Riktigt trevligt :) Ska ta ut vovven för kvällen och krypa till kojs.
Och nu fastnade jag i en poesibok (!!) istället för att spara. Natti vänner

No comments: