Wednesday, May 14, 2008

Tarot

Idag letade jag fram en gammal bekantskap. Min Tarotlek. Har inte använt den på många år och har glömt det jag visste då. Men jag kan reflektera bättre över korten nu än jag kunde då. Antar att det har med personlig mognad att göra. Lånade en bok på bibblan om tarot igår så jag kan hitta lite riktlinjer och olika läggningar men tolkningarna kan man ju inte läsa sig till helt...Korten är iallafall bra redskap för att lära känna sig själv.
Saknar det fina vädret...Idag har det duggregnat från och till. Och så har de varit ute med vägskrapan så hela vägen är hoppig och skakig av grus. Det är en riktig kamp att försöka köra lilla sulkyn på vägen då. Hjulen styr dit de själva vill och man får riktigt ta i för att hålla den rakt. Men bobo sov gott i den iallafall. Vågade faktist lyssna på mp3 (?) spelaren under promenaden, tänkte att kommer det en fartdåre kanske jag hör iallafall. Så det blev inte högsta volym. Då känns det som om man vore med i en film på något konstigt vis. Man brukar ju ofta höra en sång samtidigt som man ser personen på filmen gå någonstans. Så kändes det men vet inte vilken låt som skulle vara "jag" idag. Man kan leka även som vuxen hahaha!
Nu ska jag ta mig lite mannafrutti, hemgjord dessutom så det känns ännu bättre. Och se på dirty sexy money. Nice :-)

2 comments:

Fröken Höst said...

Vilsen....
Men va kul då kan du ju spå mig.
Du kanske kan se om jag snart ska träffa mannen i mitt liv. Ser jag fram emot.

Anonymous said...

halloj
Vart kan man köpa en bra tarot kortlek? hade en som min galna katt kissade på.. Men den hade jag fått.