Monday, May 26, 2008

Cykeltur


Idag gjorde jag något som jag inte gjort på några år. Provade cykeln...Men det är lite pyssel som måste fixas på den, däcken släpper ut luft och ett lager har gått på bakdäcket. Tvättade av den och pumpade däcken iaf. Sen klättrade jag upp och det var riktigt läskigt...Högt upp, når inte marken och så de fina styrena som gör att man bara kan sitta sitta rak som en fura när man cyklar. Det var väldigt ovant och jag är glad att ingen såg mig. Annars är det en riktigt fin gammal cykel av märket husqvarna och har tom ett litet emblem på framskärmen precis som på en lyxig bil hehe. Ingen handbroms och inga växlar, bara benkraft. Jag har faktist aldrig ägt en cykel med handbroms och växlar om man inte räknar en sån där trampabakåtväxel om ni vet vad jag menar?? Det hade jag på minicykeln. Det var en smidig liten grej, bara att skruva i två delar och slänga in i bilen :-)

Jag har dessutom sått persilja ute i gubbkrukan idag (den som ser ut som thore skogman) och lagt på kompostjord i pallkragarna och ett par rabatter. Mamma har verkligen den finaste kompostjorden jag vet. Den är svart som riktigt fint kaffe och rinner mellan fingrarna så man blir inte smutsig av att ta i den.

Jag är gannes i kroppen idag, gissar att det har att göra med gårdagens grävning....Imorrn måste det ha gått över för då börjar jag gå bredvid som personlig assisten. Bara ca två timmar imorrn visserligen. Sen em på onsdag och heldag på torsdag vad jag vet. Gött :-)

Nu ska jag ta och slänga på joar en pyjamas. Mysgubbe.

3 comments:

Fröken Höst said...

Se upp så att du inte fastnar med byxorna i kjedjan du vet ju hur det kan gå.Haha.

Emma said...

Så skoj att du får börjagå bredvid :) lycka till.. håller tummarna :)

gersgaarden said...

Fröken höst: jo jag minns allt hur det gick den gången hahaha!
Emma: Tackar, det ska bli roligt och jag hoppas det går bra!