Tuesday, May 20, 2008

Hagel

Jag och bobo hamnade mitt i ett hageloväder när vi var ute och lekte. Bobo var fascinerad över att det kom snöbollar från himlen och jag var lika glad jag med. Brukar inte gilla oväder annars men jag antar att jag var lättroad just då :-)
Mange jobbar kvällen idag och jag passar på att göra en snabblogg medan joar leker uppe med mormor.
Var på handling på konsum idag och förfäras över hur dyrt det blivit. Funderar på att köpa samma grejer på ica och jämföra slutsumman sen. Tidigare har jag alltid uppfattat ica som dyrare men jag tror konsum har gått förbi. En falukorvsring för ca 38 kronor!!! Rena rånet.
Har kikat ut några träd jag ska ta bort, tror jag orkar ta de minsta själv. De som står på kanten och balanserar ger jag mig inte på för då slutar det med att jag ramlar ner...Och det vill jag ju inte.
Är sugen på att baka några goda småkakor, tänkte pröva ett nytt recept med polkagriskross ovanpå men tror ni att det fanns polkagrisar på affären? Nej...trodde ett sånt traditionellt godis skulle finnas men inte då. *gnällkäring jag vet* Får leta efter ett annat recept utan "konstiga" ingredienser.
Ska försöka dra fram utemöblerna någon dag nu tänkte jag, visserligen har vi dåligt väder nästan jämt men ändå. :-)
Nej nu tror jag att jag ska slänga på några koppar starkt kaffe. Så länge jag äter mer mat än dricker kaffe får jag inga men av det. Tror jag fick ngn lättare kaffechock häromdagen när jag bara ätit soppa men druckit massor av kaffe. Var helt skakig och konstig haha.

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Du får börja stoppa egen korv! Du som är så huslig av dig kan säkert det!