Saturday, May 10, 2008

Värmebölja


Oj vilken värme vi haft den här veckan! För bra för att vara sant. Jag har nog redan fått mer sol på mig nu än på hela förra sommaren. Har till och med lyckats bränt mig på axeln...Skönt att få lite färg på sig. Alltså jag vet att det inte är bra att vara i solen för cancerrisken men jag har en konstig idé om att jag måste ta igen all sol jag missat när jag var yngre och gömde mig i skuggan. Det är de senaste två åren jag upptäckt att det är ganska skönt att vara i solen.

Veckan har rullat på rätt fort och för Manges del verkar det ha gett resultat, han har fått ett jobb som personlig assistent men papprena är inte skrivna än så mkt kan hända innan dess. Säger den evige pessimisten :-) Jag har inte hört ngt från jobbet jag sökte, tycker åtminstone de kan höra av sig oavsett om jag får det eller ej....

Igår afta (när jag skriver så betyder det nånstans mellan 16-19 ungefär) var jag och joar och hälsade på Jillskog. Fikade lite och tittade på alla myror. Det ligger ju så fint, högt och uppe i skogen men alla dessa myror...Om man var uppvuxen där kanske man är van men jag får lite smått panik. Små svarta går bra men inte dessa stora röda stackmyror!!! Etterkajor är inte trevliga de heller, såna har jag försökt fördriva med kanel idag :-) Däremot är jag ju uppvuxen med mjölkbönder som grannar så jag tänker inte ens på lukten när de kommer med gödseltunnan....Jaja tillbaka till Jillskog nu, vi tog en liten promenad nerför backen, bobo tröttnade på vagnen och ville gå istället så han fick knalla den biten som kvar ner och sen hela vägen tillbaka. Vi tog en paus och fastnade vid en miniatyrväderkvarn, en sån där vindflöjel. Joar är helt passionerad när det gäller väderkvarna så där stod han och snurrade på vingarna och ville inte gå därifrån. Efter lite muta om att han skulle få must när vi kom fram så följde han med.

Idag har vi varit hos mormor och grillat på aftan (där kom det igen). Moster och Bosse var hemma och hälsade på så det var trevligt att äta tillsammans med fler.

Nu ska jag så mina luktärter. Sen har jag sått allt som ska förgros inne tror jag. Då blir det utesådd och sånt som gäller.

Natti

No comments: