Thursday, May 22, 2008

jobberbjudande

Idag när johanna och samuel var på besök fick jag ett telefonsamtal. Det var en kompis mamma/ min gamla lärare som undrade om jag skulle vilja vara hennes personliga assistent medans hennes ordinarie hade semester. Jag sa att jag skulle höra av mig om någon dag när jag hört mig för lite med mamma. Det blir ju så att hon får hjälpa mig med passning av joar när mange är på jobbet. Men det skulle hon allt försöka hjälpa till med så det är ju bra! Det ska bli roligt att få göra något annat än bara vara hemma hela tiden. Jag ville ju vara hemma länge med joar men nu har jag varit hemma längre än de flesta och det känns bra att få komma ut lite. Något som alla i min omgivning håller med på. Mange säger varken bu eller bä men jag hoppas och vill att han ska vara glad för min skull.
Jag har varit duktig och sågat ner gamla syrener och ett ganska högt häggträd idag. All respekt till de gamla timmerhuggarna....Slitsamt och varmt men ändå gött. Får se om jag kan ta ner fler imorgon eller om de får stå tills motorsågen kommer fram för så stora träd ger jag mig inte på med en handsåg...Lite gränser får man sätta ibland. :-)
Joar har idag lärt sig varför brännässla heter just brännässla...Han tog i en och kände inget första sekunden men sen kom han och sa aj och ville vi skulle blåsa på fingret. Försökte lära honom att hans egna saliv är bästa botemedel mot svedan. Det eller att stryka tvål på men det verkar inte så lämpligt på honom... Imorse började han gråta i sängen när vi såg på teven. Tacka vare det gamla barnprogrammet " från a till ö". Han har inget emot hedvig eller den "mänskliga ugglan" men just i början så är det en tecknad uggla med stora ögon som pupillerna försvinner på och det blinkar en massa bokstäver inne i ögat istället och det blev han jätterädd för. "annan kanal, annan kanal" och tårarna sprutade. Såna där 70 tals (??) barnprogram är ju riktigt läskiga. För att nämna "vilse i pannkakan" t.ex. Jag har bara set snuttar av det men hörde det som kassettsaga och tyckte det var otäckt att höra skelettet galileo (tror det var så) skramla med sina benknotor....Nä tacka vet jag Dunderklumpen, hur underbar är inte den filmen :-)

3 comments:

Fröken Höst said...

Jag älskar från A till Ö. Det görs inte såna utbildande barnpogram längre. Fast vist kan de vara lite läskiga.
Kul med jobbet, grattis.

Emma said...

Grattis till jobbet skoj å höra :D

Anna, Fair and True said...

Vad bra med jobb. Kan du bra referens till nästa jobb? Ni skulle skola in Joar på förskolan efter sommaren väl?