Saturday, May 3, 2008

Dimma

Det är väldigt dimmigt ute nu när jag kikar ut. Mysigt! Har kommit någon skur under eftermiddagen och igår regnade det hela aftan...Älven har stigit väldigt de senaste dagarna. All snö har ju inte smält i Norge ännu så vi har väl mer att vänta. De har varnat allmänheten och rått folk till att ta upp sina båtar och göra fast bryggor ordentligt. Kunde tydligen bli ett nytt 95. Jäklar vad vatten vi hade i dalen då. Campingen stod under vatten ....De som bodde för nära älvkanten fick översvämning osv...Tur att vi bor ganska nära bergskanten, hoppas det räcker bara. Vattnet gick upp till gärdeskanten det året om jag inte minns alldeles galet. Nu är väderrapporten över. :-)
Vad har vi gjort de senaste dagarna då? Igår var jag och johanna och handlade i Likenäs och stannade till hemma hos hennes mamma för en kvickfika. På aftan regnade det som sagt så vi hade en innesittardag. Och naturligtvis fungerar inte digitalteven så fort det är lite fuktigt väder. Några få kanaler går iaf. Mange var till macken och bytte däck.
Idag då?..Tja...Jillskog var här på fm på kaffe och promenad. När bobo nannade var jag hemma i trädgården och krattade lite. Träffade på Johanna och Karlsson så jag pratade med dem en stund. Har inte träffat Karlsson på nästan ett år så det var kul att se henne igen! Åt våfflor till middag. Åkte sen ner till Gravol och hämtade lite plantor som var kvar i de övervuxna rabatterna. Känns konstigt att vara där. Bodde ju där ett tag och det är mycket minnen. Flyttade när halva graviditeten gått ungefär. Bodde där när jag var gravid med den första lilla ängelen också. Usch det vill jag inte tänka på nu, blir bara ledsen då.
När vi kom hem flyttade vi ett par rosbuskar åt mamma och joar jagade oss med vattenslangen...Vi var ganska blöta när vi kom in kan jag säga :-D
Nej nu börjar jag bli hungrig så jag slänga ihop lite pilavris eller nåt.
Kram

3 comments:

Anna, Fair and True said...

Visste inte att du haft missfall innan Joar. Jobbigt.

Kallar ni förresten Bobo efter serietrollet (tidningen)?

gersgaarden said...

Jo jag fick missfall julafton 04. Åh finns det seriemagasinet fortfarande?? LÄste det när jag var liten :-) Nej..jag vet inte riktigt var joars smeknamn kom ifrån. Antagligen från joar/boar som sen blev bobo :-D

Anna, Fair and True said...

På julafton och allt! :(

Jag läste faktiskt inte Bobo när jag var liten utan har nyligen hört talas om den. Men den lades ner i början av 90-talet tror jag.