Sunday, May 18, 2008

en vanlig söndag

Ännu en vanlig söndag. Väntar på bättre tider eller väder kanske...Snöade i fredags natt och några flingor föll på lördagen också. För dem som var uppe i ottan var det nog ingen rolig syn med snö på marken. Särskilt inte som det varit så hett för bara ngn veckan sedan. Mange jobbade kvällen när snön kom och mötte den på skogen. Själv låg man hemma i sängen och såg på Kill Bill för säkert hundrade gången men vissa filmer tröttnar man inte på. Jag är ingen vän av våldsamma filmer annars men tarantinos filmer är bara...så..bra :-)
Jag har våttorkat och skurat hall, kök och salen hemma under helgen och lagt fram dukar, massor av ljuslyktor och haft på madrasstoppen och prövat överkastet vi fick ärva från kerstin i höstas. Det ser riktigt fint ut hemma nu :-D Och så har jag lagt upp två par jeans, symaskinen och jag kom inte överens, nålen gick av innan jag ens prövat mot jeanstyget så det fick ske för hand istället. Det är rätt avkopplande att pyssla med sånt vid teven.
Vad kan man mer säga? Jillskog var hit igår kväll en sväng på kaffe och babblande om gamla tider, kom in på att prata om yngves danskurser...De hade danskurs för oss under högstadiet, var väl inte så skoj men vi slapp lektionerna iaf. Kul att skratta med ngn, det finns så mycket minnen vi kan älta i evigheter men fortfarande skratta åt. Men även nutidsrelaterade skratt förstås. Du var liiite väl snabb på att svara nej på mitt erbjudande om hjälp där jillskog, hahaha!!
Näpp nu ska det här hormonmonstret lyssna klart på alice coopers "poison" och kanske göra ngn nytta istället.
Natti, får se när jag hinner skriva och har ngt att skriva. Det var det här med att inte babbla på så mkt.....*låser munnen och kastar bort nyckeln*

No comments: