Thursday, May 1, 2008

Fått en del gjort

Börjar väl att rapportera om gårdagen...Det blev tyvärr ingen brasa, det hade varit blåsigt på dagen men lugnade sig mot kvällen men pappa ville inte ta risken att det skulle komma en vindpust så vi nöjde oss med att grilla! Vi blev en liten bunt iaf: jag, mange, joar, mamma, pappa, mormor, svärmor, peter, johanna, andreas och lille samuel. Trevligt att ha lite folk runt sig. Och att dricka en bishops finger på kvällningen är inte dumt det heller :-) Hmm kom på att jag inte tömt kameran på de bilder jag tog under kvällen...Det blev visserligen inte så många.
Vad har jag mer hittat på sen sist? Det går framåt med målningen hemma. Nu är luckorna och fönsterbräderna klara! Finfint! Har klippt ur vinbärsbuskar och det lilla äppelträdet. Grävt och rensat ogräs i pallkragarna och rabatterna framför trappen. Och klippt undan lite småskrafs vid den gamla ingången till trädgården. Drömmer om att bygga en lite fin portal där med klättrande växter på.
Vi har faktist börjat så smått med skyggarn som varit planerad mot gatan till. Nu har vi inget tjusigt 350 kr metern gärdesgårdspaket här utan lite mera "man tager vad man haver" lösning. Det har ju pågått slyrensning ända sen vi flyttade hit och mer lär det bli så det har samlats på en fin hög. Så nu finns det pinnar och stolpar att ta av. Den blir väl kanske inte den vackraste eller stadigaste men det avskärmar ju lite iaf. Med all den trafiken så....Om det inte är fest på hembygdsgården kanske man ser någon bil i veckan sådär :-)
En nackdel med att vara många i huset här är att det lätt blir bråk om vilken kanal som ska ses på teven...Ville ha sett dirty sexy money ikväll men pappa skulle se en humorgala.....Jag vet att det är till ett gott ändamål men snälla nån....Är det verkligen någon som ser på galor? Eller är det bara jag som inte kan med att stå ut och se på sånt? Visst underhållning haha. Jag har tydligen inte humor heller, eller intresse av att se våra artister uppträda. Nej det är lika illa som att höra sportradion. Hör jag en överexalterad kommentator rabbla fortare och fortare för att sen skrika MÅÅÅÅL så stänger jag av radion fortare än kvickt. Eller byter kanal till P1 där man slipper både sport och musik. Ok jag lyssnar på musik också men det är avkopplande att höra på P1. Dessutom blir man intelligent av det ;-)
Asch nu ska jag inte sitta här och rabbla hela natten. Jo förresten, en sak till. Vattnet har tinat upp i rören hemma men kranen har fått en frostspricka så det sprutar vatten. Ännu en utgift...Gör vågen med mig...
Natti

1 comment:

Emma said...

Va fint det blivit i köket!! :D Det är ju som nytt ju :) Tänk va lite färg kan göra :)