Tuesday, April 1, 2008

Tranorna är här!!!

Och det är inget aprilskämt utan helt på allvar. Vi har fyra fina stora trumpetande tranor ute på gärdet! Nu måste väl våren vara här på allvar iallafall?
Tror att jag sluppit undan aprilskämt idag, vad jag vet.
Idag har det varit fint väder med sooool! Bobo har varit ute och knallat runt ett par rundor. När han tog sin lur var jag hemma och skurade ur hyllorna i köksskåpet, sen rev jag lite mer tapeter i mellanrummet. Men så orkade jag inte stå emot solskenet ute så jag satte mig på trappen till boa och solade lite.
Efter maten åkte vi in till biblioteket och lånade några böcker. Äntligen hade "Hemlige kocken" kommit som jag väntat på så länge så den har jag redan kastat mig över och det är intressant men skrämmande läsning kan jag lova.
Mamma passade joar ute en stund medan jag var hemma och började plocka in grejer i skåpet. Mange slipade lite fler lister. Han ser rätt dammig ut när han återvänder från verkstan....Ungefär som en gruvarbetare....
Åt nyss en bit sockerkaka av nytt recept som morsan svängde ihop. Det är citron och lakrits i den. Annorlunda men gott!
Jag längtar ut i skogen nu, när solen skiner. Att bara ge sig ut och gå och gå och gå inte mot något mål utan bara ströva runt och lyssna, lukta, se och känna. Och helst glömma att det kan finnas björn....Det vore en mardröm att möta bamsen när man är ute. Kanske kunde finna några tranbär på myrarna?
Natti

4 comments:

Fröken Höst said...

Har läst ur "En bit av mitt hjärta" Har du läst ur din Peter Robinson bok? Jag vill inte veta vad som hände bara om den var bra.

gersgaarden said...

Den var faktist jättebra! Så nu har jag lånat " Efter alla år av saknad" av samme man. Är "En bit av mitt hjärta" bra då? Kanske skulle reservera den på bibblann isåfall

Anna, Fair and True said...

Jag tycker också hans böcker är bra!

gersgaarden said...

Roligt att vi är några stycken :-)