Saturday, April 26, 2008

Sådär ja. Nu har jag krupit i mysbyxor och linne och bara slappar. Ska ta ett fotbad om en stund och se om det känns bättre i fossingarna, de är ömma och känns svullna. Har nog kutat runt för mycket igen. Har känt mig lite piggare ett tag men nu är det rätt sletet igen. Det är ju det där med att ha tusen saker man vill göra och sen kunna prioritera...Jag skulle helst vilja klona mig själv några gånger och se till så att åtminstone ett par av mina kloner blir väldigt starka och helst lite mer tekniska än originalet. Eller skaffa mig en hel hoper av karlar...Fast då kanske det inte blir gjort på mitt vis iallafall och då är det ju inte rätt. Om det inte är mitt sätt. Nej vill man få något gjort ska man göra det själv annars blir det inte gjort. Men tiden räcker inte till.
Få se, vad har vi gjort idag då? Vi kikade över till grannen med några öl som tack för hjälpen med hjullastaren och fick oss en kaffekopp.
Både mange o joar sov middag idag. Då passade jag på att ut tvätt och försökte vända upp och ner på pappas verkstad i jakten på lacknafta och pensel. Fann en alldeles för stor pensel men ingen nafta. Kilade över till mormors källare i samma syfte men fann inte där heller. Däremot fann jag än till gammal färgburk som jag tog med. Sen krattade jag på vägen bakom huset. Fint!
Efter maten åkte vi till macken, köpte lacknafta och ett penselset med blandade storlekar. Nu gäller det bara att färgen är ok. Sen bar det ner till elindebol ett par timmar. Andreas lekte med joar och vi dracka kaffe och babblade på. Helena har köpt nytt akvarium till Doris och ska köpa två små sköldisar till det gamla. Kikade på kaninerna och hästarna också. Stannade till på macken en gång till och köpte en korv till bobo. Sen bar det hemåt. Och nu sitter jag här med ömmande fötter som ska få bada :-) Imorrn kommer jillskog på fm och på aftan ska vi till johanna och grilla lite.

No comments: