Tuesday, April 8, 2008

hmm

Har inte skrivit på ett par dagar ser jag...Vad har hänt sen dess då? Jo drivknuten är fixad och bilen sköter sig oväntat bra må jag säga, peppar, peppar ta i trä.
Jag och jillskog har fikat och promenerat under söndagseftermiddagen.
Måndag, det var igår och ändå minns jag inte...Jo vi åt älgfärsbiffar med grönpeppar och gräddsås med körvel bla. På aftan åkte vi ner till Elindebol och hälsade på. Bobo var lite blyg för farfar i början som vanligt men när han fick en stor lastbil med sandleksaker till så smälte han. Vi grävde lite gropar och sparkade lite boll innan vi gick in. Där fick vi träffa sköldpaddan Doris! Joar blev väldigt glad i honom. Och han fick en Nickeglass så det gjorde inte kvällen sämre. Han härjade för fullt och lekte i trappen. Och sen ville han inte åka hem. (!!) Annars brukar man inte hinna stanna bilen utanför innan han vill åka. Bra!
Idag då...När joar var hemma med Magnus följde jag med Johanna till Likenäs en sväng. Samuel skulle till BVC och sen handlade vi på Ica. Och gjorde en sightseeing på heden ovanför Ambjörby. Alltid kul att åka runt på småvägar, tog en tur in i ljusnästorp också. När jag kom hem var maten färdig, bara att duka och äta sjömansfalu! Var till bibblan en tur efter det och sen utomhus tills kvällsmaten skulle till. Mange var tvungen att kommentera att jag var konstigt klädd (!?). Vilket jag inte var...Om jag vill ha en tunn halsduk och vårskor så ska jag ha det också. Det är ju barmark inne i byn så. Hemma trivs jag bra i mina gummistövlar och vadsomhelst för jacka men ska jag ut bland folk så behöver det inte se ut som om jag just lämnat ladugården. Han borde väl vara glad, kan man tycka, att jag inte går ner mig helt utseendemässigt. Så vill jag sminka mig och klä mig fint så är det så. Tror han är svartsjuk eller nåt....Jaja, karlar...De går inte att bli kloka på.

5 comments:

Fröken Höst said...

Man måste ju få vara snygg. Vare sig någon ser en eller inte så kan det ju vara kul om man iallafall känner att man trivs. Det är en rättighet att få klä sig som man vill. Det är bara att stå på sig.

Anna, Fair and True said...

Vad är Sjömansfalu??

Emma said...

Hörde pappa sa han blivit galen i Doris/Boris.. Det är bra det :)
Klart du ska måla dig o klä dig fint om du vill. Inte bry dig om käre bror.. han e nog lite sotis ;-)

gersgaarden said...

Jadå, jag fortsätter allt att klä mig och sminka mig som jag vill :-)
Sjömansfalu är en gryta där man varvar skivad falukorv, potatis, morötter och lite brynt lök. Det får koka en stund med kryddpeppar, salt och lagerblad. Sen får det gärna serveras med senap, det är supergott!

Anonymous said...

Jo nu har jag skaffat sjal, är mkt praktiskt. Men samtidigt lite svårt att få till det tycker jag.
Dessutom sitter han så högt upp, ska det vara så??