Thursday, April 17, 2008

Nu har bobo somnat...Han har inte sovit alls på dagen så det gick på 2 minuter ikväll. Han skulle inte sova med pappa mitt på dagen, inte i bilen på väg till Ica och inte i vagnen när vi var på promenad.
Idag har mange haft med sig joar på kladdis och jag stannade hemma som omväxling. Passade på att dra ihop lite ris till brasan medan de var borta. Det blir nog en rätt stor majbrasa i år som det verkar. Grannen var hit med hjullastaren och flyttade ihop den lite och gjorde den toppig och fin. Förra året var en liiite för nära några björkar så de blev lite svedda....Det blir väl bara familjen antar jag som ska stå och glo in i elden och grilla korv, kanske ta en öl eller två. Svärmor och Peter kommer också. Har ni vägarna förbi så är ni välkomna hit, ju fler desto roligare :-)
Har plockat några kvistar av en kornell som står i en skogskant för att se om det bildas rötter. Gratis buskar är ju aldrig fel, dessutom lyser de upp så fint med röda stammar.
Nu har jag läst ut min andra bok av Peter Robinson: Efter alla år av saknad. Den var bra den också. Ska plöja alla hans böcker så småningom. Har också läst ut boken på norska jag läst ett kapitel ur då och då: Finnskogens folk av Dagfinn Grönoset. Intressant bok om de gamla finnättlingarna som finns runt om gränslandet värmland/norge. Tur att norskan och värmländskan är såpass lik så det är inga problem att läsa och förstå. Dessutom har norskan ord som jag inte kommer på någon översättning på svenska till. Iofs finns det dialektord här också som jag inte vet vad de heter på svenska...Jaja finnskogens folk var intressant och jag gissar på att de flesta häromkring har åtminstone en droppe finnblod i sig. Vi har det i vart fall på långt håll.
Ikväll är det "dirty sexy money" på femman. Såg det förra veckan och det verkar faktist vara något. Desperate housewifes har börjat igen också så det är mkt på teve nu. Men någon form av lugn och ro ska man väl få ha?

No comments: