Saturday, April 5, 2008

Jaha vad har jag gjort sen sist då? Igår lagade jag till fisk...Experimenterade lite men råkade ha lite för mycket salt på fisken. Men alldeles oätligt blev det inte, var faktist gott! På kvällen när joar hade lagt sig åkte jag upp till Madde på filmkväll. Jillskog och Madde var också med. Vi åt chips, popcorn med dip och guacamole. Och så drack jag något som jag aldrig provat förr, hallonsoda från en sodastreamer. Vi hade aldrig någon sådan även om jag växte upp under 80-talet. Vi såg på 27 dresses, den var kul men ganska förutsägbar men det gör inget. Det var skönt att komma hemifrån ett par timmar. Jag o jillskog fick tokfnatt när vi skulle åka och skrattade så vi nästan grät över något som kanske inte var så kul egentligen men är man trött så är man....
Idag då...Skalat en massa rotfrukter till värmlandssoppan och vi har städat en del också. När bobo sov hälsade jag på hos grannen. Vi tog en liten promenad och drack kaffe och pratade en massa. Jag tycker så mycket om er vänner! Ni vet nog vilka ni är och jag är så glad att jag har er!
Vi skulle ha grillat korv ute förut men mange klantade till glödbädden så vi fick smyga in korven i köket och grilla den där för att sen ta ut den igen och låtsas att vi visst grillat den på grillen. Bobo tycker om att äta ute och jag håller med. Inget smakar så gott som när man är ute och äter.
Var en sväng till macken förut, vet inte varför jag skriver det men......:-)
Ikväll ska jag vara smart och se på dvd i sängen så kommer jag nog somna fort. Nyttigare än sömnmedicin ;-)
Imorrn fm ska mange bort och fixa drivknuten på bilen. Jillskog kommer på em och hänger med på långpromenad.
byebye

3 comments:

Anna, Fair and True said...

Vad är Värmlandssoppa?

gersgaarden said...

soppa på fläskben, alltså köttet runt benet, morötter, kålrot, palsternacka och potatis :-)

Anna, Fair and True said...

Låter gott!