Saturday, April 19, 2008

tomater

Nu har jag äntligen sått tomaterna. De hade hamnat i mammas frölåda istället för min så det tog ett tag innan jag fann dem. I år provar jag sorten "sub arctic plenty", det är en kanadensisk sort och den tidigaste som ger röda tomater. Hoppas jag får lite tomater i år. Förra året blev de dränkta (!!!) Hade ställt dem vid en uthusvägg utan att tänka på takdroppet så efter ett ihållande regnväder tog de aldrig igen sig.
Mitt på dagen var jag till grannen och fick mig kaffe och dansade lite med lillen. Han börjar bli stor nu :-)
Lagade fisk till middag och sen åkte vi ner till elindebol. Medan gubbarna pumpade däck och babblade bilar lekte jag o bobo med bollar och tittade på traktorer. Sen blev det kaffe och Doris (sköldpadda) joar skrattar förtjust varje gång doris gapar :-) Andreas fick vara barnvakt medan vi satt på verandan i solen och mådde gött. De lekte inne först sen bar det ut till stora studsmattan och bollarna. Åkte in på macken och köpte joar en kokt korv till kvällsmat, ibland är det skönt att slippa stå vid spisen flera ggr om dagen.

2 comments:

Fröken Höst said...

Jag har sått månadssmultron. Vi får väl se om det kommer upp nåt.

gersgaarden said...

Ja det tror jag nog, smultron är väl lättodlat har jag för mig? Såg att mina smultron som sattes och såddes förra året verkar ha överlevt så det är skoj!