Friday, April 25, 2008

här

Ja jag är här men har inte hunnit blogga något på ett tag. Våren är ju här och med den arbete både ute och inne. Är ganska dagvill och kan inte minnas riktigt vad jag gjort en del dagar så det är bäst att ta sig i kragen och blogga lite oftare igen...
Idag har vi varit på handling och ätit pizza. Sprungit i lite affärer också. På eftermiddagen har vi varit ute och försökt pyssla med trädgårdarna men det är inte så lätt när joar gärna rymmer sin väg. Och helst upp mot landsvägen, farligt det där. Skulle behöva sätta ett staket runt mammas, vårat och mormors hus. Det skulle bli ett stort staket det :-) Kikade in till Johanna en sväng också så att joar fick gunga och han lyckades tigga till sig strösselburkar...
Lilleman har lyckats gjort sig illa flera gånger de senaste dagarna. Idag fick han först kanel i ögat men han blev inte så ledsen över det, sen dracka han vatten ur en mjölkliter när han diskade så han fick en kallsup och blev blöt och ledsen. Sen var det någonting med poppcornmaskinen, tror han fick den på tårna. Ledsen igen. Och igår...Mamma var barnvakt medan vi åkte till macken och när vi kom hem hörde vi ett illvrål. Mamma hade precis kollat till stripsen i ugnen medan joar var i vardagsrummet och då hade han lyckats klämt sig på spinnrocken. Stackarn var jätteledsen, nageln var röd under och han hade ont. Han lugnade ner sig så småningom men jag förstår verkligen att det gjorde ont. Så medan lillen med skadad tumme kröp till säng satte jag mig för att ta hand om mitt ömma långfinger. Hade fått två taggar eller flisar, pyttesmå men ont som satan. Men med lite karvande med pincett och nål så når man resultat. Bodde jag i indien skulle jag bli fakir :-)
Har fått tag på två gamla färgburkar hos mormor så nu vill jag måla lite i köket. Skåpen under diskbänken ser ju inte så muntra ut.

No comments: