Saturday, September 1, 2007

Långtråkigt..

Ja det beror nog på förkylningen och vädret, fast det är lite varmare idag. I Kiruna har de visst fått snö så jag ska inte gnälla. Har knappt träffat en enda människa på snart en vecka tror jag, förutom familjen då. Tur det finns msn iallafall. Kunde lika gäran sätta upp en skylt på vägen :Pestsmittat område...Nejdå så illa är det väl inte kanske.

Har försökt trotsa snuvan lite och grävt runt i trädgården igen. Kan ju inte låta bli fast jag vet att man bara sliter ut sig men sån är jag. Vi är bjudna till mamma imorgon på middag så då behöver jag inte förbereda någon mat utan kan bara gräva, gräva och gräva medan lilleman sover. Älskar såna monotona sysslor som grävning, bärplockning, ogräsrensning osv. För då behöver inte huvudet vara med. Kroppen sköter sitt så jag kan ägna mig åt diverse planeringar och dagdrömmeri. Fötterna på jorden men huvudet i det blå så att säga *skratt*

Nej nu ska jag ta och knalla bort till mamma i stupmörker för att ta ut vovven. Finns ju belysning på vägen men där vill jag ju inte gå utan håller mig till gärdena dum (?) som jag är.

No comments: