Thursday, September 6, 2007

Lat bloggare

Mmm nu har jag varit lat ett tag. Har inte vetat vad jag skulle skriva, vet nog inte det nu heller men man får väl visa att man lever iallfall. Dagarna rullar på och veckorna går. Hösten kommer närmare. Det märks framförallt på temperaturen och tvprogrammen. Helt plötsligt börjar alla tv serier igen. Dock inte Lost som väntar tills i vår.
Idol har dragit igång igen...Herregud! Vad får folk att skämma ut sig i tv och bli förudmjukade av juryn frivilligt. Ok de som kan sjunga eller nästan sjunga säger jag inget om men de andra. Har de inga vänner att provsjunga för först eller spela in sig på band och lyssna på innan? Eller är de och deras vänner för tondöva för att höra något? Eller är det såkallade "snälla" vänner som inte vill såra dem utan istället låter sina kamrater bli utskrattade av halva sveriges befolkning. Hoppas att jag inte har såna vänner. Gör jag något fel så tala om det för guds skull innan jag är med i direktsändning... Jag nöjer mig att sjunga för sonen. Han dömer mig inte än så länge iallafall. *tyst mamma* håller för öronen. Hahaha!

Imorgon är det torsby marten. Eller det är det hela helgen men vi ska dit en sväng imorrn förmiddag. Se om det finns något kul och trängas med en jäkla massa folk...Jag har en vana att varenda år köpa strumpor. % par för 100 kronor och då ska det vara roliga mönster och färger. Chips med baconsmak brukar också slinka med och kanske lite kryddor. Annars är det mest det samma överallt. Marmeladgodis, mirakeltrasor, massvis med klädet som inte håller osv. För några år sen stannade jag vid ett stånd som indianer hade. Indianmannen som stod bakom bordet var övertygad om att jag var av hans folk pga mina bruna ögon och ville att jag skulle gifta mig med honom. När jag berättade det för sambon erbjöd han sig att slå honom på käften...Hmm marknadsminnen har man gott om. Iallafall på dagen, kvällarna är lite suddigare.

Thats all for tonight folks!

No comments: