Saturday, September 8, 2007

Doften av basilika


Njuter av att känna doften av basilika så fort jag kommer inomhus. Jag och sonen har skördat av vår krukade basilika idag. Tyckte det var en bra syssla när det regnat större delen av dagen. Joar var riktigt duktig faktiskt, han bredde ut bladen på torksaken (egentligen ett såll för bärrensning men funkar bra som torkolla också). Han kunde tom repa av lite blad åt mig också. Och luktade på dem och sa "mmmm". Ett underbart mamma-son tillfälle :-)

Vi har dammsugit i kök och hall och den tidigare dammsugarskräcken ( från sonens sida inte min ;-) börjar släppa mer och mer.

Åt middag hos sambon på caféet. En schnitzel åt mig och "paa a" åt joar. Dvs pyttipanna.

Gått en promenad med mamma och moster när solen sken, passade på att döpa några av grannens kvigor också....Nåt kul måste man ju göra hehe!

No comments: