Saturday, September 29, 2007

Tråkväder

Vill ju ha en varm och mysig höst , men nu är det mest regnigt eller kallt. Vet inte vad jag föredrar..Jo kanske det kalla för då skiner iaf solen men det blir svinkallt inne.
Har varit hos mamma och bakat karelsk äppelkaka idag, smarrigt! Och ätit värmlandssoppa, fast jag fuskar lite och petar undan det mesta av köttet..
Joar håller full rulle och lär sig ord för fullt. Imorse när jag vaknade hörde jag honom säga Eddie. (vår vovve) Han har aldrig försökt säga det förut men nu kan han det. Och säger sina ord om och om igen. Hela dagarna låter det: mommo, mamma, pappa, gamommo, mo mo (morfar), hanna (johanna) immi (jimmy), emma, eddie,.Plus en massa annat..Det här är kul också: Joar, hur låter det när man skjuter? -Bam! Vad skjuter man? Öölg. (älg) Haha man kan visst lära dem mycket kul nu.
Svärfar var förbi på kaffe förut sen bar det vidare till Oslo med honom. Joar fick sig en peng att köpa godis för. Blir nog många kilo godis för den slanten :-) Nu ska jag käka lite nudlar och dricka ett glas mjölk innan sängen.

No comments: