Sunday, September 16, 2007

snöflingor

Det har varit en kall natt inatt. 4,2 minus som lägsta temperatur. Mina dahlior har svartnat liksaå tagetesen och himmelsblomman. Krassen är sladdrig och äcklig. Dahliorna är nu uppgrävda och ligger och torkar på trappen.
Medan jag var ute och kollade katastrofområdet (trädgården) så kom det lite kornsnö som sen övergick i blötsnö som i sin tur gick över till det gamla vanliga trista regnet. Så nu kan jag ju skryta om att vi fått iallafall pyttelite snö redan den 16 september.
Annars har vi inte gjort så mycket i helgen kanske...Har svärmor här på besök.
Imorgon ska vi till Karlstad en sväng igen. Det var bara en vecka sen sist men nu behöver vi ju inte dit förrän om ett år då. Ungefär så ofta brukar vi vara där annars. Lantis som jag är så kryper det i skinnet på mig av trängsel och mycket trafik.
Lilleman verkar bättre rent allmänt men jag vet ju inte hur det är med halsen...Penicillinet är det svårt att få i. Man måste blanda ut med så mycket vätska för att dölja smaken och så mycket dricker han inte ens i vanliga fall. Och att ge direkt med spruta i kinden gick inte. Det känns som misshandel när man måste hålla fast medan stackarn är halvt hysterisk och ledsen. Dessutom spyr han upp det direkt...Så han får väl få i sig det han får...Hoppas det räcker till bara.
Hejdå bloggen syns imorrn (eller någon annan dag)

1 comment:

Miss J said...

Stackarn, behövde äta pencillin när jag var liten. Fast jag tror att det mesta var på mamma, pappa och köket ;-)
Nästan lättare att få små tabletter som man krossar i lite kräm. INGEN vill ju ta mixtur smakar ju bajs ;-)