Friday, September 28, 2007

Låång dag

Åh vad jag är trött...Ska strax berätta varför men får väl skriva ner en liten resume från gårdagen först.
Kladdis: Bara jag och joar där, de andra barnen sjuka eller borta av annan anledning.
Åkte till torsby, joar sov.
Kikade på secondhanden, inte så mkt nytt, köpte en tröja och en bok åt joar.
Tog idkortsfoton medan gubbarna kollade euronics.
Äta pizza.
Storhandla på Pekås. 10052 sek
Bolaget: två flak öl (inte till mig) och tre flaskor bishops finger (till mig).
Posten och fixa idansökan. Ockerpriser.
Väl hemma kollade vi på skördetröskan och körde iväg ett lass med ris.
Joar blev nattad av pappa (såklart) medan jag lassade på mer ris.
Jimmy kom för att hämta ölen. Pratade över ett par koppar kaffe.
Ut med vovven och stupa i säng...

Denna dagen frågade mamma mig med en halvtimmes varsel om jag ville följa med till stan. yippie tänkte jag (kanske). Hon och pappa skulle träffas och skriva på några papper. När vi kom till stan började bilen låta konstigt för att sen låta som en sportbil. Nu är det ju ingen sportbil utan en liten saab som hade ljuddämparen hängande...Pappa tog med oss till en gdsverkstad och fixade det tillfälligt. Jag och lilleman kollade stan lite. Folk kan inte vara kloka som frivilligt vill bo där. Jag fattar det inte...Skulle behöva lite lugnande innan nästa gång. Sen käkade vi på Freden, jäklar vad god mat de har! Åt panerad fläskschnitzel med stekt potatis och cafe de parissås. Inga halvfabrikat där inte. Drack en mellanöl till. Jag som inte dricker ofta blir alltså lite snurrig av en mellanöl hmmm...Liten sov på hemresan och nu sitter jag vid datorn med stora trötta ögon och dricker kaffe.
Blir nog sängen snart.
puss, puss

2 comments:

Emma said...

Handlade ni för över tiotusen på Pekås eller är det du som skrev en nolla för mycket??? :)

gersgaarden said...

Nolla för mycket...Så bar ställt har vi det inte..