Friday, September 7, 2007

Marknadsfynd

Vi kom allt iväg på marknaden idag. Tyckte att vi var ute i god tid men som altid är det svårt att få parkeringsplats i torsby, varesig det är marknad eller inte. Parkerade ovan järnvägen, där hade inte folk tänkt på att de kunde stå, eller så är de för lata för att ta den där extra lilla biten nerför trappen. Träffade svärmor som höll en bekant som sålde stenar sällskap. Sen gick vi (jag, joar, mange och mamma) tillsammans ända tills vi fann ballongståndet. Efter att lillen valt en ballong med motiv som liknade japans svar på nalle puh så delade vi på oss så att jag och mamma kunde kolla någorlunda i lugn och ro. Fick mig lite tygstuvar kanske syr en liten pyjamas av den. Och i kryddväg blev det fläskköttskrydda och cajunkrydda. På samma ställe köpte jag baconchips. Joar fick sig 8 par strumpor och två tshirts med traktorer på. Den ena skulle han ha på sig direkt han kom hem. Jag fick mig 12 par strumpor med roliga mönster på. Det var ganska lugnt med folk på förmiddagen. Mest barnfamiljer och små hundar.

Körde manges bil från mamma över gärdet hem förut. Gjorde en fin rivstart som gjorde djupa spår i gruset....Kanske något att öva på det där. fast jag föredrar nog att köra mammas lilla saab än sambons stora kantiga volvo kombi. Stel som ett kylskåp.

Har inte så mycket mer att berätta idag..

No comments: