Thursday, September 13, 2007

trötthet och sjukdom


Här ser ni en fin bild av en liten glad skit som kollar på flugsvamp.

Var ett tag sen jag skrev här nu...Har ärligt talat varit skittrött den senaste veckan så jag har helt enkelt inte orkat. Att jag sitter här och knattrar på tangentbordet är nog ett under i sig. Natten till idag kom jag nämligen inte i säng förrän 03.40. När jag skulle lägga mig tidigare på kvällen vaknade joar och verkade ha ont i magen. Vi tempade och den visade på 38. Kände inte igen min lille kille så jag ringde sjukvårdsupplysningen. Nu bor vi ju mitt ute i ingenstans så det närmaste sjukhuset har ingen barnläkare nattetid men vi fick komma ändå till vanlig läkare. Tur det, inget roligt att åka 12 eller 13 mil. Tänkte först avvakta en stund men så spydde han så då bestämde jag ganska kvickt att nu bär det iväg. När vi kom fram hade han sovit i bilen. Febern hade nu stigit till 40 grader. Det gjordes inte så mkt eftersom de tydligen inte hade något labb nattetid? Men han klämdes på magen, lyssnades på och lystes i öronen. Febern lugnade sig lite och vi kunde åka hem.

Idag åkte vi till distriktsläkaren och prov togs och det undersöktes bättre. Det visade sig att det var en halsinfektion...De kollade inte halsen på natten konstigt nog. Så nu sitter vi här med penicillin och en kille som absolut inte vill smaka sånt....Vet inte hur det ska gå men på något sätt måste det ju göra det.


Nu ska jag ta och krypa ner i sängen hos min sjuka lilla älskling. Skulle vilja sova två dygn i sträck. Minst.

No comments: