Sunday, December 8, 2013

Skurdags

Idag har vi skurat köksgolvet, går lite lättare när vi är två som kryper runt. Den här gången prövade vi linoljesåpan jag köpte för ett bra tag sen. Sen luktade ju inte så mycket såpa men det gjorde absolut sitt jobb! Golvet blev ljust och fint. Nu ligger julmattorna på plats!

Lagade älgfrestelse till middag. Gott! Har mat kvar till imorgon plus matlådor.

Igår var grannen med dotter här på pizzakväll. Trevligt och såklart jättegott det med =)  Tänkte på norska resten av kvällen bara,,,,

Har just blivit klar med julköttbullarna. Jag är inte sådär väldans förtjust i köttbullar egentligen men de här blev jättegoda, kanske en aning för salta men potatisen tar väl ut det skulle jag tro.

Har städat sovrummen och börjat lagt på juldukar, imorgon ska jag till mormor och hjälpa henne med julstäd i några rum. Och på eftermiddagen ska vi hämta sonen som varit hos pappa och Suss under helgen.

Tisdag får det bli en tur till en ort med butiker för att handla klart de sista julklapparna. Och sen blir det julbord på kvällen! Ska bli både smarrigt och kul, första julbordet igenom mitt egna arbete (kommunen).

Snart dags för sängen,,,gubben repar med bandet, jag slappar vid tv/data, Efter allt fix idag är jag allt värd lite slappande tycker jag ;)  Mmm absolut, måste bara frysa in köttbullarna först!

Godnatt på`ne...

No comments: