Monday, December 2, 2013

Granrispyssel

Idag fick det bli lite pyssel till trappan. Två dörrkransar med granris och rött bastband. Och en granmatta (spikmatta säger katterna). Granmattan blev väl sådär....Egentligen skulle riset varit lite längre och ett starkt rep skulle använts till att binda ihop den. Nu var det ju en spontangrej så jag letade rätt på ett stackars nystan med mattrasor som jag använde. Tyvärr kunde jag inte dra åt så hårt som jag ville och det är inte så estetiskt som rep men nu har jag provat och vet att rep ska inköpas till nästa jul.

Jag är inte så pysslig men idag har jag alltså "Ernstat" som det heter. Och jag har inte sett ett enda helt program med den mannen tror jag...Kanske dags att börja kolla så att idéer och inspiration kommer? Jag gillar ju att hålla på med naturmaterial (fast barr sticks något överjävligt). Takkronor av ris vore ju något att pröva kanske?



No comments: