Thursday, December 19, 2013

glingen

Vilket hemskt väder vi har! Veckan innan jul förknippar jag med snö och inte spöregn. Allt är farligt halkigt. Spegelblank is över hela gården och backarna upp till vägen. Broddar är ett måste men absolut inget att förlita sig på....

Idag råkade jag ut för en liten olycka. Inte pga halkan dock. Pratade med skolbusschauffören medan sonen gick in i bussen. Dum som jag var höll jag i mig i dörröppningen fram. Och sonen drar igen dörren!! Tre fingrar i kläm, ajajaj! Fick fina blåa jack i fingrarna men tack och lov satt de kvar och var inte brutna. Kan nog tacka vantarna och mina ganska överrörliga fingrar för att det inte tog värre. Är nu en smula svälld, lätt blåtonad och öm men annars är det ok....En och en halv hand är bättre än ingen alls, tur att det inte tog tummen och pekfingret.

Fick hem granen i hällregnet ikväll. Gubben fick lov att följa med och såga i år. Nu står den på trappen och droppar av sig lite vatten. Ska försöka dra in den imorgon om inte handen ångrat sig och blivit sämre.
Granpyntning är kul men belysningen är det tråkigaste. Sladdtrollet har ju alltid varit i lådan under året och rört ihop allting. Tror det är han/hon som knyter knutar på alla mina laddare också :)

No comments: