Thursday, December 5, 2013

Fudge och snöyra

Idag har det snöat må ni tro...Kom en del på morgonen, sen regnade det mest men nu på kvällen har det börjat snöa rejält. Och blåsa....Är lite nervös för hur det kommer se ut imorgon när jag slår upp ögonen. Att det behöver skottas räknar jag med men väglaget då??

Höll mig inne på förmiddagen och slog in julklappar och bakade nutellafudge. Hade helt glömt bort vilken jäkla tid det tar för en smet att koka ihop tillräckligt för att göra kulprovet. Men allt gick bra och fudgen blev precis sådär himmelskt god som jag vill ha den.
Jag gillar ju att testa "nyttigare" bakverk egentligen men till jul är jag galet traditionell. Då ska det vara choklad, fett och socker upp över öronen! Det är jul en gång om året, då kan jag (förhoppningsvis) svulla. Svälta kan jag göra resten av året....

Under kvällen har vi varit till stan för att lämna sonen. Han ska hälsa på hos pappa i helgen, tog ledigt ett par dagar så att de hinner ses ordentligt. En vanlig helg är ju för kort, all tid går nästan åt till hämtning/lämning. Idag åker han tåg för första gången. Och han var så nervös för det stackarn...men det har nog gått bra ändå :) Tog en tur in på Jula också på hemvägen, det bidde en liten fönsterstjärna på fot b.la. Tänkte köpa deras löjligt billiga adventsljusstakar men de var såklart slut. Får bli ett besök på biltema på måndagen, där kanske det finns något billigt krafs att ställa i fönstren :P Bara det blir ljus är jag nöjd!

Det skramlar i matskålarna...Katterna har kommit in och vill inte gå ut mer i det här vädret. Och jag förstår dem. Ska snart snyta min näsa och lägga mig. Jag är sådär halvförkyld just nu som jag kan vara. Sådär lätt febrig känsla och tätt/konstig bakom näsan. Men det bryter ju aldrig ut! Alltså jag vill ju inte vara sjuk naturligtvis men kan jag inte vara antingen frisk eller ordentligt förkyld så att jag mår bäst i sängläge? Nejdå, halvdant det är min melodi det....Kan inte ens vara riktigt bra på att bli förkyld. #självömkar sig själv#

No comments: