Tuesday, December 31, 2013

Gott nytt år!!

Önskar er alla ett gott nytt år och ge inga löften som ni inte kan hålla =)

Hoppas på ett givande 2014. Får en del inspiration och idéer men det är det där med att faktiskt göra det också. Jag hoppas kunna leva som jag lär och tycker att man borde leva.

Jag ger som vanligt inga löften men tänker åtminstone försöka leva som nu om inte ännu lite bättre =)

Ikväll blir det plankstek till nyårsmiddag! Inga raketer här, och inga kinesiska lyktor heller. Jag tycker de är jättefina men stålskelettet ramlar ju ner någonstans och det är inte lämpligt om något djur äter det eller trasslar in sig.

Första gången vi firar ett grönt nyår, snön lyser med sin frånvaro och även kylan. Jag förknippar nyåret med snö, 30 minusgraders bitande kyla i kinderna och stjärnklar himmel.

Och i år ska jag försöka komma ihåg att titta på grevinnan och betjänten. Har missat det så många år nu. Förknippar det med de nyårsaftnar vi firade i Malmö hos farfar. Då var det alltid på tv-n.

No comments: