Monday, August 29, 2011

vingel på vägen

I lördags kväll sov lillaman hos mormor och vi satt här hemma. Hade tagit varsin öl så vi tog oss ingenstans. Då kom D på den smarta idéen att vi skulle cykla till "porten" (hotellet här i byn) och ta oss en räkmacka med öl. Men vi hade inga cyklar som var iordning. Min röda fara fick däcken pumpade och ställdes om fram vid däcket, den gråa faran behövde nya däck så den får stå tills vidare. Så vi lånade pappas lilla blåa cykel som bara behövde luft och lite tejp....Gubben fick köra min röda fara, den kändes alldeles för hög och vinglig för mig. Hade inte cyklat på kanske sju år eller så...Det gick fint vi kom fram och åt en smarrig macka med ett berg av räkor på och sköljde ner med en mariestad. Efter det åkte vi till J o C i den lilla stugan som J köpt i samma område som porten. Fick oss bakad potatis, vedvärme och vovvegos. När klockan närmade sig ett drog vi oss hemöver i mörkret. Tur att jag packat med pannlampan (är ju alltid som en liten scout och har plåster, ficklampa osv med) så att vi fick lite lyse på vägen. Klarade oss hem och efter ett par timmar i sängen väcktes jag av ett jäkla åskväder. Tur att vi inte hamnade mitt i det.
Ska skaffa lyse till cyklarna och kanske lite nya däck också :)

Städat ur farstukammaren (igen). Sorterat, slängt( det som ska till tippen och garaget står nu över hela verandan) Skönt att få såna ryck ibland. Fortsatte så smått med övre salen också men där är det inte klart. Ännu.

Jobbat idag och sen varit upp till E med några mattor som ska till tvätteriet. Har inte tid/lust att dra ner dem i mormors källare och såpskura dem för hand. Då betalar jag hellre och ser glad ut. :) Julmattorna till köket b.la.

Har beställt mig klipptid på onsdags morgonen också. Ska bli så skönt! Nej, tyvärr kommer ni inte få se mig i kort hår (om ingen slinter med saxen) utan ska bara ta lite här och lite mer där osv. Och när jag ändå är i indianbyn ska jag passa på att handla och panta någon säck med burkar och flaskor. Fördelen med att lilleman åker skolbuss, jag får en liten stund extra varje dag med tid och nu tänker jag utnyttja den så mycket jag kan. Och inte sitta för mycket på fb heller...Gubben avslutade sitt konto där men så långt tänker jag inte gå. Nojig och konstig som jag är kände jag mig som ofrivilligt singel och övergiven för att han inte fanns på fb längre, hur funkar man egentligen??? Nej...inte alls småberoende av fb...=)Han finns ju iaf i verkliga livet och det är det som räknas <3

Nu ska jag som sagt fånga tiden lite och stänga ner datorn en stund. Finns massor att göra!
Kram på er!

No comments: