Tuesday, August 16, 2011

operation frysätning

Frysen har varit överfull ett tag nu och ändå vill jag gärna köpa hem mer och lägga i. Vilket inte går så nu försöker jag ha lite köpstopp på mig själv när det gäller mat. Inte frukost, det är det vi handlar mest utan lager av falukorv och kyckling. Så jag ska försöka laga av det jag har i frysen först. Men maten brukar bli i stora mängder och simsalabim förvandlas till matlådor som tar minst lika stor plats. Men det är inte riktigt samma sak. (Anser jag)
Sen fryser jag verkligen in alla rester som blir. Små påsar med pasta och ris som sen kan bli ett par portioner att koka en sås till. Och kollar man min googlehistorik kan man finna mina "kan man frysa (sätt in valfritt livsmedel?)" sökningar. Jag tycker inte om att slänga mat helt enkelt.
Så jag får se vad jag trollar till imorrn. Sen ska jag försöka kolla bladen med reklam och börja med matsedel utefter den. Ekonomiskt och enkelt. :)

No comments: