Sunday, August 14, 2011

lite äldre, lite visare?

När jag först vaknade imorse var jag full av insikter som fick mig att känna att jag kanske var lite klokare än gårdagen men det glömdes bort när jag klev upp :)
Började fira redan under fredagen då några vänner kom på middag. Bjöd på vitlöksbröd, plankstek och ananaspaj. Blev en lyckad kväll:)
Idag (födelsedagen) firades lugnt med några kaffe/tårtbesök och en tur till svampskogen. En av de bästa presenterna måste ändå vara att sonen fann ett nytt kantarellställe när vi var ute och strövade i skogen. Jag hade missat det och tagit ett kliv över men han såg det och ropade exalterat på mig. Under hela utflykten blev det 1,5 liter rensade plus en strävsopp. Så nu har det doftat svamp i köket igen! :) Kanske ett ålderstecken men jag är så glad att sonen varit så nöjd och lycklig hela dagen. En oegoistisk tanke sådär....Lilla hjärtat.

Tack för alla hälsningar, det värmde!

No comments: