Tuesday, August 23, 2011

hösttv

Idag har lilleskrutt åkt skolbuss för första gången. Jag följde med honom upp till vägen och mötte sen när han kom hem. Trampade nervöst runt i gruset och undrade vilken tid bussen kunde tänkas komma. Han hade egen privatchaufför idag, helt själv på en stor buss under hemresan. Resan dit var i en mindre buss och då var det en hel del ungar i den.
Det verkar än så länge gå bra i skolan, kanske inte kan säga så mkt efter bara två dagar men ändå. Peppar, peppar....Man hade ju lite bättre koll förut när man alltid träffade fröknarna vid hämtning/lämning och kunde få en liten snabbrapport.

Passar på att tvätta när det är fint ute, det blev en massa tvätt när D fick hem alla sina grejer. Så jag håller nästan på att drunkna i lakan,handdukar och t-shirts men högen ska väl minska så småningom.

Har läst ur Lilla stjärna av John ajvide lindqvist nu och lånade en annan bok av samma författare som heter Människohamn. Han skriver bra men man blir rätt illa berörd....
Ni vet kanske att jag älskar Peter Robinsons böcker om Alan Banks? Det kommer som tvserie i höst!! Jag såg det första avsnittet på svt1 häromdagen (pilotavsnitt tror jag) och det var jättebra så jag ser verkligen fram emot de kommande avsnitten.
Rätt skönt när hösten kommer och tvprogrammen börjar igen. House kommer till veckan t.ex. Då blir det mys med en stor kopp grönt te. Har börjat återupptäcka min kärlek till te igen. Det är spännande att prova nya goda smaker. Tycker det är mysigt med såna där små tebutiker i städer där man får lukta och läsa de nästan poetiska namnen och de väger upp så mkt som man vill ha.

2 comments:

Anonymous said...

Va? Nej säg inte att de har börjat att visa Peter Robinsons böcker på TV och jag har missat det.
Fröken Höst

gersgaarden said...

Du missade bara det första :) Det kanske finns på svtplay om du har tur? De andra kommer nångång i höst men vet inte när