Thursday, August 18, 2011

gott salt

Jag är en "saltoman", tycker om salt mat men är vanligtvis försiktig och saltar sen extra på min tallrik. Nu är inte salt sådär väldigt bra för kroppen säger en del. Så för ett tag sen köpte jag herbamares örtsalt. Det blev stående i skåpet ett par veckor men nu har jag prövat det och det var väldigt gott. Det är bara havssalt och örter i det, inget klumphindrande medel. Och dessutom har det en smak av buljong tycker jag så det kommer jag i fortsättningen använda istället för buljongtärningar för att slippa glutamaten. Perfekt!

På lördag ska jag och lilleman göra lite lördagsgodis. Inget märkvärdigt utan ett sånt där barndomens godis. Puffat ris i smält choklad, låt stelna =) Enkelt, snabbt och gott.

På tal om godis så ska lilleman till tandsköterskan imorgon. Han fick beröm för sina fina tänder förra gången så jag hoppas att de är lika fina den här gången också. Hemma är vi skapligt noga med att inte äta godis alla dagar men hos mormor är det tyvärr lite sockeranarki. Men det har faktiskt blivit lite bättre där med tycker jag. Nåja alla mjölktänder är kvar ännu, vet inte riktigt när de små börjar tappa sina tänder men det borde snart börja antar jag.


No comments: