Friday, August 19, 2011

snart dags för skolstart

På måndag börjar lilleman "nollan". Så nu håller jag på att packa iordning gympapåsen, kollar kläder, skor osv. I helgen tänkte jag kapa av en bit av hans hår. Inte klippa kort, det vill han inte men åtminstone jämna till det så det blir mer symmetriskt med luggens längd mot resten av håret eller vad jag ska säga.Så det kommer åka en bit hår, han har ju lika långt som mitt, dvs nästan till midjan.... Annars är det snyggt med "faux hawk" på barn också tycker jag men det tycker han nog är för kort gissar jag på.
Tandsköterskebesöket gick bra, fina tänder och alla satt fast än så länge:)

Jag har gjort en liten ansträngning och anmält mig till en "starta eget kurs" i höst. En gång i veckan i 6 veckor med början i september. Ser verkligen fram emot det och vet att jag skulle ångrat mig om jag inte anmält mig. Har funderat på det ett tag så nu kan jag ju inte missa chansen när den står mitt framför mig!

Vet ni en sak? Det regnar....massor....! Så jag håller mig inomhus ikväll. Har en massa saker som behöver byta plats här i huset. Får inte in den grejen där innan jag burit undan de grejerna till det andra stället som också måste röjas upp först osv....Ska bli skönt när allt blir på rätt plats så att man kan börja organisera lite.

No comments: