Thursday, August 25, 2011

Kafferep

Är så sugen på att baka en massa gott, pröva nya recept! Men att sitta här själv med en stor chokladtårta (de andra i huset äter inte direkt kaffebröd) är ju inte så kul. Och jag äter i ärlighetens namn inte så värst mkt kakor själv men vill ändå göra gulliga små dammsugare, gammaldags citronsockerkakor, maffiga chokladtårtor, wienerbröd osv...Någon som vill komma på kafferep? :P

Just nu håller jag på att baka formfranskor, lilleman gillar rostat bröd till frukost så då bakar jag gärna egna. Just det receptet jag använder misslyckas aldrig (peppar, peppar), mamma brukar göra det så jag det av henne. Tänkte baka linfröbullar någon dag också, gott att ha i frysen. Fast den är ju full i vanlig ordning. Jag äter ju iaf periodvis bröd :)

Det krånglar med att lägga upp bilder här på bloggen tyvärr. Har en hel del jag vill visa er men han (datorn) står bara och tragglar "dina bilder överförs nu" snurr, snurr, snurr men det händer inget mer. Prövade igår och då stod den en kvart och tuggade innan jag tröttnade. Vad är det för fel? Seg dator eller är det fler som har problem med just "blogger"?

No comments: