Sunday, November 30, 2008

fjärde kalaset denna månad


Har varit på1 årskalas hos grannen i afta. Trevligt och mkt barn som bobo kunde leka med. Men nu är det nog slut på kalasandet ett tag. Julen närmar sig dessutom.
Ljusstakar och stjärnor är på plats. Har varit hemma i storstugan och satt ljusstake i fönstret. Även om det står tomt under vintern så ser det mysigare ut när det lyser lite.
Hade fröken höst på besök på förmiddagen. Drack lite kaffe och härjade med joar. Medan bobo sov en lur handtvättade jag, bytte till adventsdukar och strök lite. Sen antar jag att jag var väldigt hungrig. Blev svag och darrig så det blev till att äta en banan liggandes i soffan för att inte svimma.. Stuvade makaroner och sen föste jag mange till att steka köttbullar. Piggnade till ngt efter maten. Känner mig inte svag och svimfärdig längre men jäkligt trött...
Ska strax hjälpa mamma att betala räkningar över nätet sen kryper jag nog ner i närmaste soffa eller säng. Börjar faktiskt bli hungrig igen också...
Natti mer er i snöslasket!

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Jag brukar också hjälpa min mamma med att betala räkningar över nätet. Jag har nog instruerat henne över tio gånger nu och ändå tycker hon det är "svårt". *suck*