Saturday, November 22, 2008

Mycket kalasande

Ett tag sen jag skrev så jag gör väl en liten resumé...
I torsdags var vi och handlade inför bobos treårskalas. Jag och lilleman var inne på barnklädesaffären för att välja ut ngt från farmor som skickat pengar. Mange skulle komma in och betala när han varit på apoteket. Fann en jättefin morgonrock! Bobo fann ett skyltfönster. Två gånger hann han klättra upp i det och ville gå så jag blev superstressad och betalade så vi kunde komma iväg fort, fort! Han var intensiv hela förmiddagen men somnade sött i bilen på hemvägen. Och ville inte vakna till riktigt när vi kom hem utan blev sovande på soffan i overallen. Han sover aldrig så annars utan att vara sjuk men han var väl utsleten.

Fredagen började med tandläkarbesök...Fan, jag hade ett hål så det blir till att laga det i januari. Det är ett sånt som funnits ett tag men som nu har växt. Roligare saker kan man lägga pengar på.
Medan mange var hos tandläkaren gick jag, pappa och joar till liedl och handlade lite smått och gott. Finns mkt roligt att titta på där.
Hemma blev det mat och sen ett tårtkalas. Efter kalaset och pulkapromenad ställde jag mig och bakade en tårtbotten, lade på fyllningen och färgade marsipan. Var tämligen trött när jag hasade mig upp till sängen kan jag säga.

Lördag, det är idag det...Fixade tårtan, modell bilbana med grön grädde, gula marsipanvägar, skyltar och ahlgrens bilar. Skoj att fixa med marsipan! Lilleman hjälpte (eller vad man ska kalla det) morfar att sätta lampor i utegranen.
Första besöket kom klockan 11. Sen dök ett besök in på blixtvisit och på aftan kom det mera folk. Phuuu vad sletet det är med kalas, men skoj ändå.
Joar har fått såååå mkt paket och blev glad för alla presenter.

Imorrn åker gubben och svärfar till Åmotfors för att hämta en bil. Inte till oss. Var lite sugen på att slänga mig med eftersom det är en bekant från gymnasietiden som äger bilen men jag stannar nog hemma och njuter av att ha gubbfritt *ler* En kompis kommer nog och hälsar på så det blir trevligt!
Men nu ska jag ta mig en kopp te och lite smörgås. Fryser....
Natti

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Grattis till Joar i efterskott!