Sunday, November 16, 2008

kalas och glatt återseende

Det har varit mycket runt omkring idag. Började städa mammas badrumsgarderob på förmiddagen. Det fanns en del att slänga...Mitt i städningen kom det oväntat besök i form av grannens, hmm svåger måste det bli. Så det blev kaffepaus, renoveringssnack och full rulle att hålla ordning på joar som inte fick all den uppmärksamhet som han ville ha...
När lilleman somnat fixade jag klart skåpet och gick hem och hämtade sängkläder. hade tänkt städa sovrummet och bytt i sängarna men tiden har runnit bort för mig så det får bli imorrn.
Åt mat och åkte sen över till grannen på tårtkalas. Gott och trevligt! Träffade en gammal kompis där från tiden med "filmgänget". Vi har inte setts på över tre år men nu är hon tillbaks i bygden igen så jag hoppas vi kan hitta på något skoj någon dag.
Bobo har badat, han älskar att bada numera annat var det för ett år sen när man fick jaga honom med tvättlapp och tvätta honom i farten.
Vi låg och myste i sängen efter badet. Mysigt med en nybadad, pyjamasklädd liten kille liggandes på armen, under täcket, tittandes på barnprogram.
Jag har precis kommit ur en varm dusch och ska strax ta en kopp te.
Såg en bra film häromdagen som jag kan rekommendera förresten: This is England. Skrämmande film men bra.
Natti med er vart ni nu befinner er.

No comments: