Tuesday, November 18, 2008

fotbad och försvunna kycklingklubbor

Har precis kommit ur ett varmt fotbad med tillhörande öl och korsordslösning. Använde badsaltet jag fick av en kompis förra julen. Luktar gott, tack så mkt ännu en gång :)
Köket doftar gott av vinbärssaft och gula rutor (kaka). Mamma var tvungen att få undan lite bär eftersom det snart flyttar in ett litet lamm i frysen. Imorrn ska det kokas Cumberlandsylt och jag tänkte hinna baka nonstopkakor till kalaset. Eller kalasen, det blir lite spridning på folk.
Plockade upp 2 kycklingklubbor som blivit över ur frysen imorse. När vi väl skulle värma dem fann vi dem inte. Inte på diskbänken och inte i kylen. Vi rotade genom hela frysboxen ifall vi skulle råka lagt tillbaka dem när vi letade bär men där fanns de inte. Fann dem i skafferiet efter en stund. Mamma hade råkat ställa in dem där när hon höll på med havregryn eller nåt. Så det blev middag till sist iaf.
Bobo har varit till tandläkarn idag. Den här gången gick det bättre, han hade sovit och fått en varm korv i magen så humöret var bra. Han gapade men stängde munnen rätt fort men det blev gjort ganska fort ändå.
På fredag är det min och manges tur att sitta och gapa. Hoppas att jag inte har ngt att laga...Borren är inte så farlig men bedövningssprutan är värre.. En visdomstand håller på att busa med mig, den försöker kika fram rätt var det är så det är lite svullet och ömt. Sen försvinner den. Ganska van vid det. Men de får gärna ta bort tandsten (fast det är liite obehagligt) och putsa upp gaddarna. På så sätt gillar jag att gå till tandläkaren, lite grann som att gå på någon annan lyxbehandling och skämma bort sig. Kostar lika mkt också....
Men nu börjar det kanske bli dags att kasta sig i säng. Vaknar sällan efter kl 06.00. Eller rättare sagt blir sällan väckt innan dess. Morgonpigg busunge!
Natti natti

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Jag tycker iofs inte att det är så jobbigt att gå till tandläkaren - min är verkligen trevlig och pedagogisk - men jag går nog inte så långt att likna det vid en spabehandling! Men du har ju rätt att det nästan känns så om man går efter priset! Känns i alla fall värt att betala 600-700 kr en gång om året för att kolla att man sköter tänderna rätt!