Thursday, November 13, 2008

Ja jag vet

Jag vet att det var länge sen jag skrev men det har varit både fullt upp och brist på skrivlust. Vi hade födelsedagskalas för mange förra helgen så det var en del att dona med inför det. Lagade mat på vedspisen till en bunt gäster. Lilljäntan som var med på kalaser var ett halvår äldre än joar så de fann varandra fort och hade jätteroligt.
Sen har det lunkat på. Vi har ju varit sjuka i omgångar och manges förkylning börjar nu lugna ner sig. Hoppas vi får vara friska ett tag sen.
Idag var vi på kladdis en sväng men det var så fint väder så jag och bobo gick till lekparken istället. Dagiset var där så joar lekte med barnen en stund innan de skulle gå in.
Jag har även gått wrestlingmatch mot en stor studsmatta. Den skulle ju stoppas undan för vintern och istället för att vänta på att gubben skulle känna sig tiptop och ha lust att flytta på den så gav jag mig f*n på att jag skulle göra det själv. Det första som hände var att när jag lossade på stödben nr 2 så lossnar även nr 3 och jag får hela eländet över handen...Lyckades släpa den till traktorskjulet (liiiite för stor för att jag ska orka ställa den på högkant och rulla den hela vägen. När jag väl kom till dörröppningen lyckades jag resa den upp såpass att den gick att rulla lite försiktigt. Den ville nog gärna platta till mig tror jag.Den försökte iaf. Hade lite skräcksyner framför mig hur jag fick hela studsmattan över mig och blev ihjälklämd. Orkade putta den ifrån mig sen fick den stå där den står. Det är inte lätt att vara liten...
Mkt framöver nu igen. Bobo ska till tandläkarn, vi ska till tandläkarn, bobo fyller år och ska ha kalas, cellprovstagning och säkert en massa mer "skoj" som jag glömt.
Men nu ska jag ta en dusch.
natti

4 comments:

Emma said...

cellprovtagning??

gersgaarden said...

ja man blir ju kallad på såna då och då för att kolla för förändringar på livmodern, har du inte blivit kallas? Eller du kanske är för ung ännu?? *ler*

Anna, Fair and True said...

Det ska man bli kallad till var tredje år från man är 18 så du borde ha blivit kallad minst en gång Emma!

Emma said...

Jag har inte blivit kallad på nå sånt..