Wednesday, November 26, 2008

Kladdkaksbak

Medan vi låg och drog oss i sängen imorse så såg vi på svampbob. Jag såg en tecknad figur äta en bit tårta och min aningens skruvade hjärna associerade genast till kladdkaka och jag blev tvungen att baka en efter frukosten...Gott var det :-)
Har dammsugit lite och försökt plocka undan. Det är ju snart 1:a advent så lite iordning är det skönt om det är. Ljusstakar och julgardiner ska upp. Grannen har redan fått upp sina i köket såg jag. Mmm jag spionerar på mina grannar hahaha!
Åt lammstek med potatisgratäng till middag, gillar inte lukten av lamm (som mat) till 100% men det smakar desto bättre.
Har åkt lite pulka och lekt kurragömma under kvällningen.
Vi åkte upp till J en snabb sväng. Skulle få tillbaka ett par filmer och han hade bråttom till skogs för att laga någon maskin så det blev helt kort. Jag vet inte om jag ska bli imponerad eller skrämd över hur mkt den människan jobbar..Både och kanske. Fattar inte hur han hinner äta, sova eller elda...
Men men alla får sköta sitt bäst de vill.
Nu ska jag nog ta och få ngt i magen. Tror det finns gratäng kvar :-D
Natti folken ta hand om er i mörkret och kylan, det är snart december...Fort tiden går.Jaja natti var det. *vinkar*

2 comments:

Anna, Fair and True said...

Du får kolla i min blogg för du är utmanad där!

Himmel o pannkaka said...

Jasså här har du spionerat.... Va tvungen att ställa fram dom nu pga att det blir kalas på 1;a advent... Men det gjorde ont i mig att inte följa min vanliga stil... Hoppas vi syns på kladdis imorgon! Kram