Monday, December 31, 2007

gott nytt år!

Jaha...Sista dagen på 2007. Vi har ätit vår vanliga älgfilé med svampstuvning och hemklyftad potatis till det. Gott, gott! Bobo somnade för en liten stund sen. Han har så svårt att komma till ro så fort det händer något utöver det vanliga. Det som var ovanligt ikväll var väl att gammelmormor var här på mat.
Vad kan man då minnas av det här året? En fin och varm vår, en inte så värst fin sommar, en höst som blev för kall för fort och en början på vinter som började med massor av snö, övergick i kyla för att sen övergå i regn och slask. Nu börjar det bli kallare igen men inte som det brukar vara på nyår. I flera år tidigare brukar det vara nästan den kallaste perioden av vintern med neråt 30 minus. Mycket kul har hänt under året och en del mindre kul men det minns jag inte lika tydligt så det kan inte ha varit allt för mycket iaf. Undrar vad det nya året har att ge...Om jag om ett år sitter och skriver om samma saker eller om många förändringar skett. Men sånt vill jag inte veta än.
Nyårslöfte?? Njaee jag kan inte lova saker. Tyvärr är jag nog för velig för det. Är inte så karaktärsstark som jag vill eller verkar vara...
Nu ska jag slänga mig i duschen och sen försöka ljudisolera någon del av huset för en stackars hund som kommer bli rädd för fyrverkerierna. Men Gott nytt år på er alla därute!!! Ses nästa år

No comments: