Wednesday, December 26, 2007

Roadtrip!

Japp idag har vi varit ute och åkt. Kom iväg lite senare än tänkt och kom fram ännu senare än vi hade räknat med. Vi körde lite fel när vi kom till Mora och råkade hamna i Rättvik istället för Orsa...Så det blev en omväg på 6 mil totalt :-) Men då fick vi å andra sidan se vart Nusnäs och Nittsjö keramik låg, alltid något. Orsa var fint iaf. Tog en promenad med joar och svärmor ner på Orsa centrum så joar skulle få sova en sväng eftersom han höll sig vaken under hela resan. Åt jättegod mat bestående av rökt kalkon och potatisgratäng. Man kanske skulle satsa på att skaffa ett par kalkoner. Fast fåglar är inte mina favoritdjur direkt och särskilt inte kalkoner. De är inte särskilt vackra och så har jag fått för mig att de gillar att jaga människor. Men goda är de :-D På vägen hem somnade bobo när vi kommit nästan till lisskogsåsen och fortsatte att sova hemma. Nu har jag packat upp våra fina julklappar som vi fick och varit på en promenad med Eddie. Börjar också längta efter att få gå och lägga mig nu, det har varit en lång dag.

No comments: