Sunday, December 30, 2007

rubriker är bra att ha

Hej och hå! Skulle egentligen ha skrivit igår kväll men joar vaknade till och spydde ett par gånger så han fick vara uppe lite extra så vi kunde se om det lugnade sig. Och det gjorde det som tur var. Vet inte riktigt vad det berodde på.
Lillgubben var duktig igår och hjälpte mig att så pensèer. Han öste i jord och fick strö ut frö och sen lägga på mer jord. *stolt*
Var på fika hos mormor på aftonen. Nu får det lov att bli slut på allt julgodis och kakor. Ställde mig på vågen förut och noterade att jag gått upp 2 kg under julen (!!!!!) Så nu blir det till att hålla igen lite ett tag så man kan gå ner igen.
Idag har det inte hänt något speciellt. Kollar upp lite vilka sorters grönsaker och blommor jag ska ha. På tal om blommor så tittar det upp en liten höstkrokus i mammas rabatt. Blev glad och halkade snabbt över till mitt men där låg allt under snön....Vid vårt hus är det alltid vinter lite längre. Antagligen för att det ligger närmare bergsväggen.
Tände ljus på kyrkogården mitt på dagen. Och konstaterade att det är massor av turister överallt. Visst det är ju bra att det finns turister här men de tar upp så mycket plats på parkeringen vid macken och de verkar helt virriga och lite småblinda. Kan ju inte läsa skyltar som talar om vart de får köra och inte. Det är ganska lätt att känna igen en typiskt turist. Först och främst har de nya fina bilar gärna av kombimodell. Sen packar de den så full så det är omöjligt att se genom bakrutan. Takboxen kanske bara är som prydnad? De har aldrig jackor på sig. På sin höjd en mössa när de går ur bilen men annars inga ytterplagg. Om man inte räknar lågskor då. Polokragen hänger visst med ännu. Sen kommer en typisk ortsbo. Mössa, vantar, jacka, broddförsedda vinterkängor och kanske täckbyxor om det är riktigt kallt. Finns väl undantag från bägge håll förstås...

No comments: