Tuesday, December 11, 2007

Sömn är underskattat


Åhhh jag är så glad att vi fick sova ordentligt inatt! Hela 8 timmars sömn precis som önskat. Natten till igår somnade jag vid ett och väcktes av joar klockan tre som bestämt att nu är det morgon och inte skulle sova längre. När klockan var 07.41 hasade vi oss upp i sängen för att sova en timme medan mamma passade joar. Det blev nästan 2 och en halv timmes sömn eftersom joar somnade i mammas knä framför datorn när han kollade crazy frog på youtube. Sen sov han sväng på eftermiddagen när vi åkte en sväng, hans humör var ju som förståeligt ganska i bott den dagen. Det blev inte lättare på kvällen. Efter 2 läggningsförsök och skrik så bestämde vi oss för att ta en tur på skogen med bilen så han somnade ganska fort. Sen sov han som en sten när vi kom hem. Gick t.o.m att klä av honom utan att han märkte det. Och det är samma pojke som kan vakna om det råkar knäppa till i en tumled när man ligger bredvid.


Vi har bakat lussekatter och pepparkakor. Använde pepparkaksformarna som bobo fick i present. De föreställer Pippi, lilla gubben och herr Nilsson. Tråkigt bara att grabben helt plötsligt gjort en kovändning och inte vill hjälpa till att baka. Tror han förknippar bakande med elvispen och den är han rädd för. Han är inte alls särskilt intresserad av att hjälpa till längre, bara med disken, allt annat säger han nej till...Tråkigt.


Var till xär idag och lämnade in mammas bil på verkstan. Kollade lite på Lantmännen och sen var vi på second hand. De hade väldigt mkt där faktiskt. Mer än jag minns sen förra gången jag var där. Fick tag på en fodrad barnmössa och ett par barnkängor som så sprak nya ut. Inget slitage på varken sula eller foder så jag tror inte att de har använts av den tidigare ägaren. Så det var ett fynd, bara 50 kronor gick det på tillsammans.

Imorgon ska jag försöka fixa lite här hemma. Mange ska vara hos tandläkarn kvart över åtta så dit får han då åka själv. Om nu inte bobo får för sig att vakna tre igen....Torsdag ska mamma till tandläkarn så då hänger vi med och går i lite affärer, har ju lite julklappar kvar att köpa.

Slänger med en bild på ett av köksfönstrena hemma i storstugan. Änglen har legat och skräpat i övre salen men den är så fin så jag tycker den ska få synas. Bli inte avskräckta av våra fönster bara...Oputsade, kitt borta och behöver målas, jag vet.

Natti natti folket!


No comments: